21 Haziran 2010 Pazartesi

Geçmişe Veda



Geçmişe Veda adlı kitabın yazarı Nichole Jones. Bu kitabı alırken biraz kapak tasarımı, biraz tanıtım yazısı, biraz da Çin kültürünü anlatıyor olması ilgimi çekti. Migros'ta indirimli kitaplar sepetinin içinde duruyordu ve fiyatı 4TL idi.

Tanıtım yazısı şöyle:

"Alice Mannegan, Pekin'de şafak vakti boş sokaklarda bisikletiyle ilerlemektedir. Amerika'da dünyaya gelen Alice, gecelerini Pekin'in dumanlı barlarında, çok arzuladığı Çinli erkeklerle geçirmektedir. Tüm bu koşuşturmacayı, babasının sevgisinden ve yaşadığı acıdan kaçmak amacıyla geldiği Çin'in tarih ve değişim dolu havası sarıp sarmalamaktadır. Bu, her gece otelinden süzülerek çıkarken içinde yitip gitmeyi umduğu bir dünyadır. Alice'in macerası, bir çevirmen arayan Amerikalı bir arkeologun telefonuyla başlar. Ve insan kalbine uzanan büyüleyici bir yolculukla biter. Arkeolojik bir hazine peşinde, Kuzeybatı Çin'in ücra köşelerine sürüklendiği bu yolculuk sırasında hayatına Lin Shiyang adında bir adam girer. Çin tarihi içindeki bu tehlikeli yolculuk boyunca yaşanan sıra dışı olaylar sırasında Alice ve Lin huzuru birbirlerinde ararlar... Unutulmayacak, akıldan çıkmayacak bir roman..."

Kitapta en çok Çin kültürü ve bugünkü Çin hakkında anlatılanlar ilgimi çekti. Ana kahramanımız Alice'i ve onun huzuru arayışını da severek okudum.

Keşke Sonsuz Yayınevi dışında bir yayınevi tarafından daha sağlıklı baskısı yapılsaymış. Çok sayıda yazım hatası, hatta 3-4 tane kadar da eksik cümle içeriyor. Nedense başka bir kitapta olsa okumamı olumsuz etkileyecek bu hataları ,biraz da hikayeyi beğendiğimden olsa gerek, görmezden gelerek okuyabildim.

Dikkatimi çeken diğer bir konu da internette yazar hakkında hemen hemen hiçbir şey bulamamış olmam.  Halbuki kitabın arkasında The New York Times, The Washington Post ve Associated Press tarafından yapılan yorumlara yer verilmiş.

Bence sürükleyici ve Çin kültürünü seviyorsanız güzel bir kitap. Üstelik 4tl piyasadaki diğer kitapların fiyatları düşünüldüğünde gerçekten makul bir fiyat.

Kitabı bitirdiğim gün hiçbir şeyden haberi olmayan babamdan durup dururken Pekin Adamı ile ilgili bir posta almam ise beni inanılmaz derecede şaşırttı.

8 yorum:

Banuca dedi ki...

Kitaplar... Seviyorum onları, ama çok pahalılar. Ucuz buldum mu kapıyorum:) Bu aralar büyük alışveriş merkezinin birinde (C.......r) 5.90 dan 3.90 a inmiş cep romanlarına dadandım. Baskı oldukça kaliteli ve kitaplar tam yaz günü için sürükleyici. Aynı yerde klasikler 2.90 a inmiş, duyurayım:))

Aslı dedi ki...

Aynen:) Çok seviyorum ama bazılarının fiyatları gerçekten fazlasıyla yüksek. Bizim şehirde kitap satan en düzgün yer Migros, orada da böyle yakaladıkça alıyorum. Sizin fiyatlar çok daha güzel tabii ki:)) Aslında bu cep kitapları güzel ama yayınevine dikkat etmek lazım, bazıları kitabı (özellikle de klasikleri) işkenceye çeviriyor maalesef...

gül,gülmek ne çok yakışır sana dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gül,gülmek ne çok yakışır sana dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gül,gülmek ne çok yakışır sana dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Banuca dedi ki...

Şu anda bu kitap elimde, yeni başladım sayılır, Carrefour indirimli kitaplardan 2,90 a aldım, tabii bir tek bunu değil, bir sürü :))

Aslı dedi ki...

Banuca, ben de migrosta indirimde görünce almıştım ve o indirim gruplarından aldığım kitaplar arasında en sevdiğim bu Geçmişe Veda oldu şimdiye kadar :)

Aslı dedi ki...

Dilara, tabii ki link verebilirsin :) Fazlasıyla geç bir cevap olduğu özür diliyorum :/ Bahsettiğin kütüphan İstanbul'da yaşayanlar içn gerçekten de faydalı bir adrese benziyor, orada olup yararlanmak güzel olurdu... Burada aradığım kitapları bulmak falzasıyla zor, o yüzden ya büyük bir şehre gittiğimde ya da internetten alıyorum...